fredag den 14. marts 2008

Fakta: JP TV



Web: http://tv.jp.dk/

Start: Februar 2004.

Beskrivelse: På Jyllands-Posten laver vi web-tv med særligt fokus på forbrug, kultur og erhverv. Desuden dækker vi i høj grad indlands- og udlandshistorier. JP har siden starten af 2004 haft levende billeder på sine websites. Satsningen blev udvidet i oktober 2006, hvor vi overtog den finansielle web-tv-kanal, Stox. Den nuværende tv-afdeling er bygget på det fundament.

Citat:
"Det tv vi laver, skal give en merværdi – ellers er det hamrende ligegyldigt. Indslag, der blot er kopier af skrevne artikler, har ingen værdi på nettet. De levende billeder, som TV-mediet giver mulighed for, skal udnyttes. Når det sker, har net-tv til gengæld en massiv berettigelse langt ind i fremtiden.”

Jacob Bendixen Andersen, tv-redaktør, Jyllands-Posten
Fokus:
  • Reportager, guide-indslag og skæve vinkler – kun i mindre grad egentlige nyhedsindslag


  • Vi dækker Indland, Udland, Sport, Kultur, Erhverv og Forbrug


Redaktionelt koncept: Vores web-tv-dækning er fokuseret ind til at dække områderne Kultur, Forbrug og Erhverv. Disse områder dækker vi selvstændigt med egenproducerede tv-indslag. Derudover dækker vi Indland og Udland via Ritzau og Reuters. Vi tilstræber af en længde på 1.30-2.30 min. For alle indslag gælder det at de skal være båret af den gode tv-historie. Hvis ikke billederne giver en merværdi kan vi ligeså godt skrive historien.

Medarbejdere: Tv-redaktør, 2 journalister, 1 praktikant, 1 tv-assistent.

Teknik: Alle journalister er udstyret med eget kamera-sæt. Vi bruger kun i meget, meget lille grad kameramænd. Alle indslag klippes selv af den enkelte journalist.

Teknisk leverandør (host): XStream Media Solutions.

Artikler:

Jyllands-Posten satser på webtv
16. oktober 2006, JP.

Jyllands-Posten overtager Stox
16. oktober 2006, JP.





-

Ingen kommentarer: